Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schoenen

  • Erik Hartman

    Is er iemand die mij kan vertellen wat het het verschil is tussen American Football en/of Rugby schoenen en voetbalschoenen ?????

    Ik ben nl. op zoek naar hoge voetbalschoenen maar deze worden niet meer gemaakt.

    Toen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en ben toen gestuit op Rugby schoenen maar ik weet niet of deze geschikt zijn om mee te voetballen.

  • arnold

    Nee niet doen omdat een rugby of american footballschoen totaal anders van opbouw is.

    Een voetbalschoen is ontworpen om ballen mee te trappen en een football of rugbyschoen is gemaakt om steun te geven in situaties die je in het normale voetbal niet tegenkomt (tackling enz)

    Of een kicker in het rugby voetbalschoenen draagt dat weet ik niet maar in het american football draagt de kicker totaal andere schoenen dan een speler.

  • Frank

    Ook in het rugby worden door spelers die vaak de bal trappen (backs) gewone voetbalschoenen gedragen. Rugbyschoenen zijn vaak te stug en te hard om de bal op de juiste manier te kunnen raken.

  • Tiara

    Erik Hartman Schreef:

    ——————————————————-

    > Is er iemand die mij kan vertellen wat het het

    > verschil is tussen American Football en/of Rugby

    > schoenen en voetbalschoenen ?????

    > Ik ben nl. op zoek naar hoge voetbalschoenen maar

    > deze worden niet meer gemaakt.

    > Toen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en

    > ben toen gestuit op Rugby schoenen maar ik weet

    > niet of deze geschikt zijn om mee te voetballen.

  • Tiara

    Ik weet niet waarom je hoge voetbalschoenen wilt..

    maar hoge rugbyschoenen zijn vaak zodat je meer steun hebt in de scrum..

    maar je kan er ook wel mee voetballe…

  • moonen eddy

    Erik Hartman Schreef:

    ——————————————————-

    > Is er iemand die mij kan vertellen wat het het

    > verschil is tussen American Football en/of Rugby

    > schoenen en voetbalschoenen ?????

    > Ik ben nl. op zoek naar hoge voetbalschoenen maar

    > deze worden niet meer gemaakt.

    > Toen ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en

    > ben toen gestuit op Rugby schoenen maar ik weet

    > niet of deze geschikt zijn om mee te voetballen.

  • Kirsten

    Ik speel zelf rugby en om eerlijk te zijn speel ik ook gewoon met voetbalschoenen. Het enige verschil is dat ik de plastieken studs er af draai

    en er metalen studs in de plaats indraai. Dit om meer grip te hebben in de scrum en in andere acties op het veld.Ik ben ook al een tijdje op zoek naar hoge rugbyschoenen,

    dit omdat ze heel veel steun geven aan de enkels. Dit is bij mij een heel gevoelige plaats voor blessures. Deze maken je inderdaad en jammer genoeg, niet meer.

    Als het enkel voor voetbal is en je geen specifieke blessures hebt aan de enkels zou ik gaan voor gewone voetbalschoenen. Die zijn veel makkelijker te vinden dan verhoogde rugbyschoenen en gaan (in mijn geval toch) soms ook langer mee ;)