Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

meer discussie

• arnold

dat jij naar barca rijd om daar een wedstrijd te kijken is heel leuk maar wat heb dat in godsnaam te maken met het betalen van coaches om zo het kaf van het koren te scheiden en het nivo omhoog te krijgen

• tomba

ik weet dat je denkt dat liefdadigheid niet werkt maar helaas in NL zal dat wel moeten in ons landje wil niemand met geld in zijn zak AF sponseren dat hebben

de teams in het verleden wel verpest(wel of niet hun schuld?),dus moet je het doen met een handje goed bedoelde amateurs die hun tijd erin steken en wat van de grond proberen te krijgen ik ben toevallig vandaag bij de training van de nationale jeugdtackle geweest en geloof er loopt talent genoeg om de oude namen te doen verbleken.

overgens loopt daar ook een amerikaanse coach die denkt dat het de moeite waard is

ik zeg altijd er is hoop voor de toekomst

mischien ook in lelystad (of ben je verhuist)

• arnold

Dat liefdadigheid niet werkt zeg ik niet en dat bedoel ik ook niet .De ondertoon in de meeste dingen die ik op dit forum lees is dat de liefde voor de sport genoeg moet wezen om het nederlandse AF naar een hoger nivo te tillen,en dat is erg naief.De enige manier om deze sport naar een hoger nivo te tillen is door middel van sponsoring amerikanen aan te trekken zowel coaches als spelers want de nederlanders die genoeg verstand van de sport hebben om te COACHEN op een hoog nivo zijn nog steeds dun gezaaid.Ongeveer 10 jaar geleden waren de crusaders top in nederland en in europa en waardoor kwam dat er waren altijd 2 of 3 amerikaanse spelers en er was altijd een amerikaanse coach.Zo lang dit niet in nederland gebeurt zal het nivo voorlopig niet zo hoog worden als we graag zouden willen,dit bewijst de geschiedenis van de sport in nederland.Het is een goede zaak dat er jeugdtackle is onder leiding van een amerikaan van wie ik aan mag nemen dat dat een gekwalificeerd persoon is maar wat gebeurd er als die jongens weer terug gaan naar hun eigen team en daar weer gaan trainen.Waar is die training en hoe kom jij aan die info en nee ik ben niet verhuist.ps voordat je uberhaupt kan gaan denken dat talent van nu beter zal gaan worden dan de spelers die tot nu toe bij de admirals hebben gelopen en GESPEELD dus geen gasten die er voor zorgde dat de bank niet wegwaaide zal je eerst moeten zorgen dat het amateur nivo minstens zo word als in de goede dagen van het AF in nederland

• tomba

de info over die trainingen kan je van de AFLN en de NAFF site halen

maar dat wist je toch wel. Je kan zelfs een nieuws brief krijgen via je mail AFLN

of de score krijgen op sms .

• FRED

arnold lees dit bericht eens van jezelf